Comença la Setmana Cultural! Com cada any tots els cursos de l’escola, des d’Infantil a 4t ESO, hem realitzat la Setmana Cultural. Aquests dies s’han programat diverses activitats on l’alumnat s’ha posat a prova i ha demostrat el seu enginy i la seva creativitat.

DIA 1

Va començar la setmana fent un munt d’activitats! Educació Infantil va fer un esmorzar conjunt saludable, van poder veure les exposicions per tota l’escola i fins i tot van crear plastilina casolana! A més, van poder veure una gran representació per part de 6è de Primària que es va disfressar i representar un teatre en anglès. Va ser un gran moment de gaudir i de riure! Educació Primària va tenir l’oportunitat de barrejar-se entre totes les classes creant grups de totes les edats: des de 6 anys fins a 12 anys. Quan es van barrejar, van crear un conte entre tots ben originals, amb una portada i unes il·lustracions maquíssimes. L’ESO també es va barrejar per classes i van fer “Història a quatre mans”. Entre tots van crear històries on cada grup podia escollir el tema que volien representar. Per acabar el dia, 1r i 4t d’ESO, van poder intercanviar exposicions orals en anglès i, 2n i 3r d’ESO, van aprofitar per veure conjuntament una pel·lícula en aquesta llengua.

DIA 2

El dia 15 de juny es van fer activitats d’allò més diverses! En primer lloc, Educació Primària van poder fer diversos experiments barrejant-se entre totes les classes com el primer dia. Van poder fer tinta invisible! En segon lloc, a continuació Cicle Inicial i Cicle Mitjà es van ajuntar amb els d’Educació infantil barrejant-se (P3 amb 3r; P4 amb 1r i P5 amb 2n). Van passar-ho d’allò més bé compartint activitats sobre els projectes que havien fet durant el curs. En una de les activitats van poder fer una maqueta dels pulmons! En tercer lloc, els alumnes d’Educació Infantil i Primària van acabar el dia fent una mica de relaxació conjuntament. Es van fer diverses activitats de mindfulness en les quals P3 es van ajuntar amb Cicle Inicial; P4 amb Cicle Mitjà i P5 amb Cicle Superior. Durant tot el matí l’ESO van fer la sortida de fi de curs al “Laser Tag”, una manera molt divertida per concloure el curs i la tutoria entre iguals.

DIA 3

El divendres, tots els alumnes de l’escola van continuar compartint diferents activitats. Educació infantil va rebre una visita molt especial, va venir 4t de l’ESO a ensenyar-los diferents jocs tradicionals. Van gaudir molt jugant amb ells. Educació primària, barrejats per grups de diferents edats, van haver d’esforçar-se per tal de resoldre diferents reptes matemàtics. A més, també van venir 1r, 2n i 3r de l’ESO a compartir diferents jocs de taula que ells mateixos havien preparat. Educació primària i l’ESO van poder gaudir d’una exhibició de jujitsu, a tot l’alumnat li va encantar aquesta sessió, ja que ells mateixos van poder fer diferents exercicis.

DIA 4

El dia 19 de juny, van continuar gaudint de la Setmana Cultural. Educació Infantil va començar el dia fent activitats manipulatives a l’aula. A més, P4 van tenir l’oportunitat de fer pràctiques Mindfulness amb 4t de Primària. Seguidament, va haver-hi un intercanvi de cançons amb 5è de Primària. Educació Primària va fer una exposició de pòsters sobre Coneixement del Medi, els quals es van decidir temes actuals que preocupen a la societat. Els temes escollits van ser: La importància del reciclatge. Els drets dels Infants. El canvi climàtic. La igualtat de gènere. L’aigua. Primària van poder barrejar-se amb Infantil per explicar als més petits diversos contes. L’ESO, com que era l’últim dia dins de l’aula, va poder gaudir d’un “Pica-Pica” compartit amb tota la classe.

DIA 5

I… ha arribat l’últim dia de la Setmana Cultural! El dia 20 de juny, tota l’escola va fer la Sortida Germanor per concloure la Setmana Cultural. Van poder gaudir d’una excursió al Parc de la Fontsanta. Durant la jornada, es van fer grups barrejats i van gaudir d’una gimcana i de diferents jocs preparats pel professorat per totes les edats. Va ser un dia d’allò més divertit i ben esportiu! Aquest dia, va ser l’últim per a l’ESO, un dia molt emocionant i amb moltes sorpreses. Molts d’ells es van acomiadar dels professors i professores, companys i companyes fins al curs vinent.

Finalment, Bones Vacances i fins aviat! 🏖!