El nostre planeta està experimentant un canvi significatiu a causa de les activitats humanes. És evident que aquesta alteració s’està fent més visible, amb problemes com el canvi climàtic, la pèrdua de biodiversitat, els canvis d’ús del sòl i la sobreexplotació dels recursos naturals.
Per fer front a aquesta situació, s’ha decidit posar en marxa diverses accions i activitats que impliquin i conscienciïn a tothom.
A Infantil han treballat diverses formes de reciclatge i s’ho han passat molt bé aprenent a separar els residus a l’aula, per després posar-ho en pràctica a casa seva i contribuir amb el seu granet de sorra. Han celebrat el Dia Mundial del Reciclatge i han superat amb èxit totes les proves, demostrant tot el que han après. També han celebrat el Dia Mundial de l’Oceà, parlant de la importància de protegir-lo com a font de vida. Han après moltes coses, des de com evitar causar-li danys fins a la gran varietat de fauna i flora que hi viu. A més, han aprofitat el projecte sobre els mitjans de transport per diferenciar aquells que contaminen menys dels que cal evitar.
A Cicle Inicial, s’ha treballat el canvi climàtic a partir de l’Oceà Antàrtic. Després de conèixer la seva situació, s’han elaborat pancartes de protesta per col·laborar i evidenciar les conseqüències de les nostres accions. A més, des de 1r de Primària, s’ha promogut una alternativa ecològica de transport: la bicicleta. Professionals han visitat l’escola per explicar com utilitzar aquest mitjà de transport de manera segura, tant per a les persones com per al medi ambient.
Cicle superior i 1r d’ESO han participat en dues campanyes de recollida de residus. Per una banda, 5è i 6è de Primària han recollit residus durant la XIV edició de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, aprop del riu Llobregat i 1r d’ESO han participat en la campanya «Let’s CLEAN UP EUROPE!» («Netegem Europa!» en anglès), amb l’objectiu de conscienciar sobre la importància de preservar el medi ambient i fomentar el reciclatge. Durant tot el matí, han treballat amb dedicació recollint una gran quantitat de residus a les hortes de Sant Joan Despí.
A més a més, a l’optativa de canvi climàtic (1r d’ESO), s’han estudiat els efectes del canvi climàtic en el sòl, l’aigua i les repercussions econòmiques i socials, i s’ha elaborat un pòster per conscienciar la resta dels companys. També s’ha recopilat una sèrie de notícies que reflecteixen aquests efectes.
Al llarg del curs, s’ha realitzat un treball de conscienciació sobre el consum d’aigua i s’ha participat en la iniciativa de Sant Joan Despí «Cada gota compta!». S’han après estratègies per estalviar aigua i valorar-la com el recurs més preuat. Creiem que donar valor al reciclatge, a la cura de l’aigua i de la natura des dels primers anys és la base de l’educació ambiental en l’edat adulta.
I tu? Fomentes la sostenibilitat en la teva vida diària?
