de 2n de Primària va realitzar una sortida al parc de la Fontsanta el dia 8 d’octubre per visitar les vinyes de la seva ciutat. En començar l’activitat, van descobrir que aquest parc, fa uns anys, no era com el coneixien actualment, ja que ha anat canviant i millorant molt al llarg del temps. Se’ls va explicar la rica tradició vinícola que existia a Sant Joan Despí, connectant-los amb el patrimoni cultural de la seva comunitat.

Després d’aquesta presentación, van tenir l’oportunitat d’observar i tocar les diferents parts que componen una vinya. Van aprendre sobre les diverses etapes del cicle de vida de la vinya i les varietats de raïm que es cultiven.

A la part final de la visita, organitzats en parelles, van tallar les fulles seques i el raïm que no s’havia collit, col·locant-ho en una galleda. Tot el que van recollir es va dipositar en una caixa de compostatge, promovent així la importància del reciclatge i la sostenibilitat.

Va ser un gran dia d’aprenentatge, on no només van gaudir de l’activitat, sinó que també van adquirir coneixements valuosos sobre la natura i la tradició vinícola de la seva ciutat.

Actualització 3r Trimestre

Aquest mes de juny, 2n de Primària ha tornat a visitar les vinyes en la que ja és la seva segona excursió a aquest entorn tan especial durant el curs. La sortida ha servit per recordar les parts que formen una vinya i entendre la importància de tenir-ne cura al llarg de tot l’any.

Una de les activitats més destacades ha estat la pràctica de tallar les fulles que tapaven els grans de raïm, per tal que el sol hi pugui arribar millor i afavorir la seva maduració. A més, han pogut tastar suc de raïm i gaudir del sabor natural del fruit.

L’experiència ha estat molt enriquidora, ja que ha permès connectar amb la natura i aprofundir en el cicle de la vinya d’una manera vivencial, participativa i educativa.