Amb motiu del Dia Mundial dels Oceans, que se celebra cada 8 de juny, 1r de Primària ha participat en una activitat de sensibilització ambiental per reflexionar sobre la importància de protegir els oceans i preservar la biodiversitat marina.
La proposta ha començat amb una conversa sobre el paper fonamental que tenen els oceans en l’equilibri del planeta i sobre les principals amenaces que afecten els ecosistemes marins. A partir d’aquesta reflexió, cada infant ha escollit un animal marí i ha pensat quatre accions que pot dur a terme en la seva vida quotidiana per contribuir a la conservació del medi marí.
L’activitat també ha inclòs un espai de diàleg i d’intercanvi d’idees en què han pogut compartir les seves propostes i analitzar les conseqüències que poden tenir la contaminació i la manca de cura dels oceans sobre els éssers vius que hi habiten. Aquesta reflexió els ha ajudat a comprendre la relació entre les accions humanes i la salut dels ecosistemes marins.
Mitjançant aquesta experiència, 1r de Primària ha pres consciència que les petites accions del dia a dia poden generar un impacte positiu en el medi ambient. Alhora, han reforçat valors com la responsabilitat, el respecte per la natura i el compromís amb la sostenibilitat, aspectes essencials per formar una ciutadania activa i compromesa amb la cura del planeta.
