Els alumnes d’ESO han posat en marxa el programa de tutelatge “Tutoria entre iguals”, en el qual els alumnes de 4t i 3r orientaran els alumnes de 2n i 1r respectivament.
Els objectius són diversos, i es poden emmarcar en varis àmbits.
Acadèmicament, els alumnes més grans poden ajudar a reduir l’impacte que a vegades provoca el canvi d’etapa (Primària/ESO), assessorant-los en la manera de funcionar del centre, els professors, i la dinàmica de les classes en general.
A nivell emocional, els alumnes més petits poden trobar un referent amb qui compartir interessos, pors i inseguretats pròpies de l’adolescència, ja que de ben segur els alumnes majors els podran guiar i ajudar: es tracta de problemàtiques a les que ells també s’han hagut d’enfrontar. A més a més, pels alumnes més grans suposa un repte i una responsabilitat acompanyar als alumnes de 1r i 2n en aquesta emocionant i engrescadora etapa que tot just acaben d’iniciar.
Esperem que tota aquesta experiència sigui molt enriquidora per tutors i tulelats!
